Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

GreeenTech je technologický start-up zabývající se výrobou hydroponických kontejnerů a modulárních pěstebních systémů. Prvotní myšlenky vytvořit něco jako GreeenTech jsem měl již od roku 2018, ale následně jsem musel pracovně odcestovat na rok do Číny, kde moje vize začaly gradovat. Celkově témata kolem udržitelnosti a zelené urbanizace mě zajímala delší dobu, ale absolutně jsem nevěděl, jak to správně uchopit. A právě Čína mi enormně otevřela oči. V té době se mi začaly rodit obrysy celého projektu, a hlavně naše primární technologie GreeenBox, tedy hydroponický kontejner.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Mým snem vždy bylo přinést světu něco zajímavého a zpříjemnit život svému okolí. Děsil jsem se typického pracovního režimu od devíti do pěti a rozhod se založit svou vlastní značku, na kterou mohu být hrdý a kde si věci mohu dělat po svém. OneCup mi můj sen plní, ale jsme teprve na začátku. Na nerezových kelímcích se nám podařilo vybrat přes 180 tis. Kč a nedávno jsme spustili internetový prodej. Rádi bychom rozšířili sortiment o další udržitelné nádobí a OneCupy dostali do co možná nejvíce podniků, počínaje brněnskými. OneCup ale nejsou pouze nerezové kelímky. Nejdůležitější je pro nás komunita, která kolem projektu vzniká. Té si vážíme nejvíce.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K podnikání mě přivedlo několikero věcí. Líbí se mi, že tvořím něco, co pro mě má smysl a co navíc může pomoci i ostatním lidem. Vytváření hodnot a pomáhání ostatním mě opravdu baví.

Moje firma pomáhá ostatním firmám s kvalitou vzduchu ve firmách. Zákazníkovi dodáme přístroje, co měří kvalitu vzduchu a aplikaci, v které se ukazují aktuální hodnoty. Tyto zařízení umístíme do místností s největším potenciálem ke zlepšení. Následně nám poskytnou data, která můžeme použít na vytvoření analýz, co zákazníkovi poradí, jak kvalitu vzduchu zlepšit. Zlepšením kvality vzduchu zvýšíme produktivitu nebo třeba snížíme nemocnost zaměstnanců.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Byla to touha budovat něco vlastního, i kdyby mě to nemělo živit. Chtěl jsem dělat svět lepší, a to se doufám i daří. Umožnili jsme lidem přispět na dobrou věc, aniž by museli utratit jedinou korunu navíc. Dalo by se říct, že jsme usnadnili konání dobrých skutků. Podpořit je cashback portál, který mění online nákupy na dobré skutky. Spolupracujeme s více než 1 tisícem internetových obchodů, které věnují část ze své marže lidem v nouzi. Stačí, aby si uživatel nainstaloval náš doplněk do prohlížeče Google Chrome nebo Opera. Doplněk uživatele upozorní, když se bude nacházet na partnerském e-shopu a bude mít tedy šanci přispět díky svému nákupu na dobrou věc. Důležité je zmínit, že cena nákupu je vždy stejná a ani objednávkový proces se nějak nemění.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Podnikání pro mě bylo vždy tou cestou, kterou jsem chtěl jít. Poté, co mi cukrovka znemožnila dále pokračovat v atletické kariéře, jsem na nic nečekal a založil firmu Vasky. Jelikož jsem ze Zlína a v rodině máme obuvnickou tradici, věděl jsem, že mé kroky půjdou podobným směrem, a tak mám nyní značku, která vyrábí moderní koženou obuv. Ve Vaskách se snažíme udržet to, co jsme si na začátku předurčili, a to podporovat ševcovské umění. Proto každá naše bota projde rukama až 12 ševců, kteří díky mnoha letům zkušeností vyrábí kvalitní obuv s minimalistickým designem. Boty, které využijete na svých cestách přírodou i městem, vydrží vám díky ruční výrobě a kvalitním materiálům několik let a hlavně jsou české.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Vždy jsem chtěl podnikat nebo alespoň si podnikání vyzkoušet. Když přišla příležitost založit si firmu neváhal jsem a šel do toho.

Ekotema Group s.r.o. je inovační společnost zaměřující se na udržitelnost a ekologii. Pomáháme firmám, obcím/městům, neziskovým, vzdělávacím organizacím zavádět principy udržitelného rozvoje a správné ekologické praxe. Odborníkům i studentům dáváme možnost zapojit se do naší komunitní platformy Ekotema sustainability network, kde sdílíme své znalosti, zkušenosti a pomáháme si navzájem v kariérním rozvoji. Jsme provozovateli populárně naučného portálu Envimagazin.cz, kde kromě jiného realizujeme i unikátní česko-slovenský projekt na podporu udržitelného cestovního ruchu s názvem #ObjavUdržateľnéSlovensko.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Už jako malý kluk jsem pomáhal tátovi v podnikání a v obchodě a věděl jsem, že v budoucnu budu mít také vlastní firmu. V Safetice se věnujeme ochraně cenných firemních a zákaznických dat před odcizením nebo zneužitím, odhalujeme potenciální rizika a aktivně předcházíme únikům. Vnímáme, že v dnešním světě firmy musí chránit svoje know-how, své obchodní kontakty a také data o svých zákaznících. Bohužel velmi často tato data bývají zneužita a firmy tak přicházejí o své investice, případně to má negativní dopad na jejich reputace. Proto jim v tomto boji aktivně pomáháme s naším softwarovým řešením.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Vždycky jsem byla aktivní a už na gymnáziu jsem pracovala jako obchodní zástupce nebo jsem doučovala. Pak jsem začala pomáhat na konferencích, jako je právě WebExpo, kde jsem pochopila, že mi vyhovuje volnost ale také odpovědnost, která je s podnikáním spojená. Kromě toho, že řídím WebExpo, největší mezinárodní technologickou konferenci pořádanou v Česku, na kterou přivážíme speakery z celého světa a věnujeme se aktuálním tématům, jsem také spoluzaložila například konferenci Machine Learning Prague.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Softwarový tým v BeiTu vytváří plně integrované, automatické řešení pro odvětví, jemuž se o tom ani nesnilo. Poskytujeme ERP systém pro správu obrovského množství dat, s kterým správcovské firmy denně pracují a jejich hodinové manuální práce nahrazujeme jedním tlačítkem. Propojujeme procesy napříč odděleními, získáváme a zpracováváme veřejně dostupná data, a to vše tak, aby uživatel ani netušil, že jsou za tím roky anazlýzy a vývoje. 

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Touha odstranit bullshit ze sportovní výživy a nabídnout lidem to nejlepší, proto jsem založil Aktin. Když jsem totiž zjistil, že sportovní doplňky na trhu nemají dostatečnou kvalitu, rozhodl jsem se vytvořit vlastní produkty a do těch maximálně investovat. A nakonec se to ukázalo jako byznys s obrovským potenciálem, který pořád roste, protože lidi naše produkty oceňují a milují. A právě to Aktin dělá - nabízí to nejlepší, co jde a posouvá lidi dopředu, a to nejen skrze produkty, ale taky rady, které jim dáváme na webu. Chceme prostě z lidí dostat to nejlepší, a teď v době covidu nejen díky focusu na sport, ale i na přípravu jídel doma - někdo by to nečekal, ale máme pro lidi třeba i náš vlastní kečup.