Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K založení naší společnosti nás spolu s dalšími 3 spoluzakladateli vedla situace spojená s pandemií Covid 19. Když jsme na konci roku 2020 řešili, že většina obchodů s výjimkou ​​potravin byla zavřená, napadla nás myšlenka možnosti spojit se s kamennou prodejnou a prodejcem prostřednictvím videohovoru a nakoupit tak online, ale se všemi výhodami, které nabízí nakup přímo v prodejně. Rozhodli jsme se tedy založit platformu, která by umožnila zákazníkovi spojit se v reálném čase s prodejcem, klást mu otázky ohledně produktu, vidět produkt, nechat si poradit a následně za vybrané zboží i přímo během videohovoru zaplatit. V dubnu 2021 jsme tedy založili náš start-up a začali pracovat na budování platformy.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K podnikání mě přivedla primárně touha dělat něco smysluplného s pozitivním dopadem na společnost. K financím jsem měl blízko vždy a k autodopravě také – koneckonců jsem jako dítě se svým dědou strávil týdny na cestách v kamionu po Evropě a dědovi pomáhal s překládáním. Uvědomění, že malé a střední podniky (především ty v autodopravě) trpí nedostatkem provozního financování, přišlo až s praktickými zkušenostmi s jednáním v bankách. 4Trans je proto fintech, který aktivně řeší finanční inkluzi malých a středních podniků v autodopravě, kterým dokážeme zkrátit splatnost faktur z 60-90 dnů na pouhé minuty. Díky nám tak tyto podniky dosáhnou na finanční prostředky, které potřebují pro své zdravé fungování. Navíc místo zbytečného čekání mohou prostředky rovnou využít k dalšímu rozvoji. Naše rychlost a jedinečné chápání kreditního rizika nám umožňuje financovat jak statisícové faktury, tak mikro podniky.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Od 14 let jsem se specializoval na vývoj a design webů, značek a kampaní, a v roce 2009 jsem ve Zlíně založil vlastní digitální agenturu Madeo. Díky jejímu zahraničnímu úspěchu primárně ve Skandinávii a silnému vývojářskému týmu jsme přilákali pozornost norské společnosti BrandMaster, která v roce 2017 Madeo koupila. K založení firmy mě lákala možnost proměnit zálibu pro design v obživu a také touha po seberealizaci. V BrandMasteru je naším cílem zjednodušit chod globálních značek, které potřebují centralizovaně řídit kreativní výstupy marketingových materiálů pro lokální trhy, franšízy a dodavatele. A právě to mě už dlouhé roky baví.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Naše firma je zaměřena na výrobu dekoračních lamp z pryskyřice. Na úplném začátku bylo vyhoření a hledání nějaké životní role. Prakticky náhodou jsem objevil právě pryskyřici a v rámci koníčku začal tvořit. Měl jsem to štěstí, že jsem měl fantazii a trpělivost a dokázal si najít místo na trhu. Z koníčku se tak stala i má práce. Mám produkt, po kterém je poptávka, a to je už krok k tomu začít podnikat a rozvíjet firmu.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Já i mý dva sourozenci jsme odjakživa samostatní a podnikaví, takže když bratr přišel s nápadem na Vegan box, každý si v tom našel to své a rozhodli jsem se podnikat společně. Vegan box je e-shop s unikátními boxy s překvapením zaměřené pouze na rostlinné produkty. Jde o zábavnou formu, jak objevovat a zkoušet nové výrobky.

Naším cílem je přibližovat všem bez rozdílu rozmanitost veganského stravování a na druhé straně podporovat lokální výrobce, produkty ruční výroby a značky, které se snaží s veganskými produkty prorazit.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Už na vysoké škole jsem si přivydělávala prodejem oblečení. Zároveň jsem hledala pro svou vlastní potřebu takové spodní prádlo, které bude mít perfektní střih a zároveň bude z přírodního materiálu. Žádné takové se mi však na trhu nepodařilo objevit, a tak jsem se pomalu pustila do vlastních návrhů, střihů a šití prvních bambusových kalhotek společně s jednou švadlenkou. Nikdy jsem se v žádné brigádě či zaměstnání nenašla natolik, abych si řekla “tohle je to pravé” a představila si tak pracovat po celý život. Vždy jsem chtěla, aby mě práce především bavila.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K podnikání mě vždy vedla touha a poslání, jak dělat věci lépe, hledat to nejlepší možné řešení v jakémkoliv daném odvětví. Také miluji svobodu, kterou mi podnikání přináší, a obrovské možnosti rozvoje mých schopností a budování něčeho vlastního.

LitCBD je inovativní, moderní projekt, který má fundamentální kořeny v datech a výsledcích. K našim CBD produktům přistupujeme, jako bychom je vyráběli pouze pro rodinu nebo blízké přátele. Zároveň však máme mezinárodní ambice a od začátku jsme mířili na konzistentní kvalitu našich produktů, a to i při škálování a raketovém růstu naší firmy. Je pro nás tedy klíčové být mistry ve svém oboru, aby naše firma byla nejen maximálně efektivní, ale i laboratorně přesná a konzistentní.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

GreeenTech je technologický start-up zabývající se výrobou hydroponických kontejnerů a modulárních pěstebních systémů. Prvotní myšlenky vytvořit něco jako GreeenTech jsem měl již od roku 2018, ale následně jsem musel pracovně odcestovat na rok do Číny, kde moje vize začaly gradovat. Celkově témata kolem udržitelnosti a zelené urbanizace mě zajímala delší dobu, ale absolutně jsem nevěděl, jak to správně uchopit. A právě Čína mi enormně otevřela oči. V té době se mi začaly rodit obrysy celého projektu, a hlavně naše primární technologie GreeenBox, tedy hydroponický kontejner.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Mým snem vždy bylo přinést světu něco zajímavého a zpříjemnit život svému okolí. Děsil jsem se typického pracovního režimu od devíti do pěti a rozhod se založit svou vlastní značku, na kterou mohu být hrdý a kde si věci mohu dělat po svém. OneCup mi můj sen plní, ale jsme teprve na začátku. Na nerezových kelímcích se nám podařilo vybrat přes 180 tis. Kč a nedávno jsme spustili internetový prodej. Rádi bychom rozšířili sortiment o další udržitelné nádobí a OneCupy dostali do co možná nejvíce podniků, počínaje brněnskými. OneCup ale nejsou pouze nerezové kelímky. Nejdůležitější je pro nás komunita, která kolem projektu vzniká. Té si vážíme nejvíce.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K podnikání mě přivedlo několikero věcí. Líbí se mi, že tvořím něco, co pro mě má smysl a co navíc může pomoci i ostatním lidem. Vytváření hodnot a pomáhání ostatním mě opravdu baví.

Moje firma pomáhá ostatním firmám s kvalitou vzduchu ve firmách. Zákazníkovi dodáme přístroje, co měří kvalitu vzduchu a aplikaci, v které se ukazují aktuální hodnoty. Tyto zařízení umístíme do místností s největším potenciálem ke zlepšení. Následně nám poskytnou data, která můžeme použít na vytvoření analýz, co zákazníkovi poradí, jak kvalitu vzduchu zlepšit. Zlepšením kvality vzduchu zvýšíme produktivitu nebo třeba snížíme nemocnost zaměstnanců.