Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Chuť vytvořit něco svého. S Daytripem nám jde o to, abychom vylepšili trochu zkostnatělý systém dopravy na pracovních cestách, dovolených i dobrodružstvích na vlastní pěst. Když člověk cestuje, poslední, co chce řešit, jsou jízdní řády v cizím jazyce, zmatky nebo papíry kolem zápůjčky auta. Právě proto jsme vyvinuli platformu, díky které na většině planety najdete rychle a bezpečně prověřeného anglicky mluvícího řidiče, který vás odveze na středně dlouhé vzdálenosti. Nejpopulárnější jsme na cesty, při kterých nemá smysl řešit letenku, vlak jede zbytečně dlouho a člověk si chce užít cestu zcela po svém – třeba mezi městy nebo přes hranice států. 


Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Nejvíce nám pomohl stav meziměstské dopravy, která je designovaná spíše pro lokální lidi a není přehledná pro turisty. Je proně tak komplikované se zorientova. Problém také není ani tak o infrastruktura, ale fakt, že jezdit mezi městy se dopravcům zkrátka nevyplatí tak často. Lidé musí prostě čekat. To, co platí při čekání v Česku, si představte na dovolené v Mexiku. Přidejte k tomu ještě cizí jazyk a neznámé prostředí a nepříjemnosti jsou na světě. Právě ty s Daytripem odstraňujeme.

A komplikace? Takhle bych to nenazvala, spíše výzvy. Jednou z nich bylo samozřejmě pandemické ochlazení turismu, které nás jako firmu závislou na sezóně zasáhlo. Tak jsme veškerou energii směřovali do vývoje a zdokonalování služeb a paradoxně z toho vyšli silnější. Rok 2022 zavíráme na číslech jako před covidem a nebojíme se plánovat dál růst.


Co považujete za svůj největší úspěch?

Nad věcmi takto neuvažuju. Nenapadá mě jedna konkrétní věc, při které bych si řekla: “Wow, jsem fakt dobrá”, spíše jsem ráda, že jsem na začátku učinila rozhodnutí do projektu vůbec jít. Byl to risk a všechno bylo jen v hlavě Tomáše. Takže pokud bych měla vyzdvihnout jedno rozhodnutí, nejspíš by to bylo tohle. S tím souvisí i to, že jsem nasbírala profesní zkušenosti relativně brzo. Ve 21 letech jsem začala pracovat na plný úvazek v marketingové agentuře a hned záhy jsem měla na starosti první marketingové kampaně. To mi hodně pomohlo získat sebevědomí, které člověk potřebuje, když se pouští do něčeho na vlastní pěst.


Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Prvním cílem je určitě posílení v USA a Jižní Americe – tam směřujeme kapitál i personální síly už delší dobu a daří se. Spouštíme i rozsáhlejší marketingovou kampaň právě ve Spojených státech, odkud je velká část našich klientů. Slibujeme si od toho výrazné posílení znalosti naší značky, skvěle totiž zapadáme do amerického nastavení služeb, kde je pohodlí a servis zákazníkovi v naprostém středu všeho. Je to vidět i na našem profilu na Tripadvisoru, kde jsme cestovateli hodnoceni pěti hevězdičkami.

Druhým cílem je pak dotažení naší strategie v oblasti ochrany životního prostředí. Klimatickou změnu nelze ignorovat a otázkou není, zda existuje nebo ne. Jde o to, jakou budoucnost skrze technologie jako společnost zavedeme. Pro nás je to například rozšiřování flotily elektromobilů a nabízení úspornější alternativy ke krátkým letům.


Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?

Nemyslím si, že bych se i teď zpětně chtěla něčemu vyvarovat. Různá selhání a věci, které jsem mohla udělat lépe, mě vlastně v konečném důsledku posunuly dopředu. Jsem ráda za pozitivní i negativní zkušenosti, protože kvůli nim jsem tady. Je to klišé, ale i chybami se člověk učí, to je zkrátka velká pravda. Neznamená to, že by člověk měl dělat zbytečné chyby, ale pokud zakládáte firmu, chyby prostě nastanou.