Co vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?
Objevení obřího potenciálu digitalizace trhu nemovitostí a chuť založit svůj projekt s globálními ambicemi. Spaceflow je proptech firma, která se podílí na trendu „space as a service“ (SPaaS).
V jedné digitální platformě spojuje pronajímatele a nájemce a poskytuje přístup ke službám a vybavení budovy na jedno kliknutí. Aplikace uživatele propojuje s jejich budovou díky funkcím zaměřeným na rezervace, platby, komunitu, akce a služby.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co naopak komplikovalo život?
Úzká spolupráce s angel investory, kteří mají s trhem dlouholeté zkušenosti. Skvělý tým, nadšení a velká vize. Založení firmy během studií bylo poměrně komplikované, aby člověk mohl dát projektu maximum, na druhou stranu VŠE nabízelo skvělé prostředí mé plány realizovat a rozvíjet. Spoustu věcí o podnikání jsem se musel učit za pochodu a velmi rychle si vytvořit své principy a hodnoty, na kterých Spaceflow stavět. Inspiraci hledám u úspěšných firem a founderů.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Být jedním z průkopníků Tenant Experience a „space as a service“ (SPaaS) ve světě. Postavit tým s více než 50 talentovanými lidmi a získat dva z top deseti největších majitelů budov v Evropě jako klienty.
Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Každá komerční a rezidenční budova potřebuje aplikaci, digitální vrstvu pro své nájemce k docílení toho nejlepšího servisu a uživatelské zkušenosti. My věříme, že se můžeme v rámci tohoto segmentu stát standardem. S novými strategickými partnery, švédskou investiční skupinou Hydda, chceme vytvořit největší proptech skupinu v Evropě.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?
Člověk se někdy nechá stáhnout detaily, proto je strašně důležité udržet si nadhled a neustále tlačit dopředu původní vizi. Budování úspěšné firmy je dlouhá cesta! Dále nábor některých lidí, kteří nevytvořili dobrý fit. Každá taková zkušenost nás zbrzdila v rozvoji, ale přinesla i spoustu poučení.