Nejnovější vydání magazínu TRADE NEWS představuje Afriku
Zajímavé informace o proměnách a současné situaci na vybraných trzích se dozvíte z rozhovorů a článků nejen od ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade v Johannesburgu, Lagosu či v Casablance. Na stránkách nejnovějšího vydání magazínu TRADE NEWS se například dočtete, proč je Nigérie pro obchod jako stvořená, čím je fascinující a jaký potenciál skýtá JAR, jaké obchodní příležitosti nabízí Maroko pokročilým exportérům i začátečníkům nebo jak se s africkými trhy vypořádali úspěšní exportéři – společnosti Hamé a Elmet.
Lukáš Joukal - Boardmobile/ Flash mobility
Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
Mým cílem je skrze podnikání přetvářet náš svět k lepšímu. Pracuji na tom abych vytvořil něco co bude lidem pomáhat a zůstane tu i po mém odchodu. V podnikání nacházím seberealizaci a svobodu.
Vyplatí se malým a středním podnikům digitalizovat výrobu?
Pouhých 10 % malých a středních podniků (MSP) má plně automatizovanou výrobní linku. Čtvrtina firem plánuje do 5 let robotizovat výrobu, ale největší brzdou pro jejich digitalizaci se stává nedostatečně kvalifikovaná pracovní síla. Do automatizace a robotizace zatím investuje jen 22 % malých a středních firem. Tyto výsledky přináší průzkum agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) k tématu digitalizace průmyslu, které je jedním ze šesti hlavních témat AMSP ČR v rámci Roku digitálního podnikání 2019. Výsledky průzkumu byly zveřejněny v návaznosti na téma digitalizace průmyslu v rámci konference dne 18. června 2019 v Praze.
Zapojte se do vzdělávacího projektu se 100 % dotací
AMSP ČR uspěla ve velmi náročné výzvě MPSV č. 110 a získala dotační projekt na vzdělávání zaměstnanců svých členů. Nabízíme Vám proto možnost zapojení se do vzdělávacího projektu realizovaného ve výzvě 110 - „Učením rosteme". Vzdělávání je 100% hrazeno z dotačních prostředků.
V Česku podniká čím dál více žen, loňský rok byl po několika letech rekordní
V průběhu posledních pěti let se podnikání žen vyznačuje stoupajícím trendem. Jejich počet stoupl o více než 10 tisíc na celkem 735 005 žen podnikatelek s 962.343 živnostenskými oprávněními; přírůstek roku 2018 je o 35 % vyšší, než přírůstek roku 2017. Podobně dynamicky vzrůstá i počet podnikatelů. Ženy nejčastěji podnikají v obchodu, stavebnictví, výrobě a profesních, vědeckých a technických činnostech. Své firmy soustřeďují v okolí větších městech. Vyplývá to ze srovnávací analýzy, kterou Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) každoročně připravuje v rámci dlouhodobého projektu „Podnikavá žena“. Data poskytlo Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Žil Vostalová - OFFORM3D
Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
Po studiích módní tvorby a zkušenostech v zahraničí, kde jsem se zabývala využitím digitálních technologií v módě, jsem se vrátila zpět do Čech a zjistila, že trend digitalizace módní tvorby se Čech zatím moc nedotkl. V digitalizaci módy spatřuji mnoho prospěšných věcí, z nichž nejvíce se mnou rezonuje dematerializovaná konstrukce návrhu, nenákladná varianta cestování a možnost následného vyhotovení, neboť střih se dá vytisknout a požadovaný design zhotovit.