Tři ze čtyř obchodníků si dokážou něco spojit s pojmem chytrá prodejna. Elektronické platební metody a online marketing vedou v užívání moderních technologií v segmentu maloobchodu. Prodejci chápou, že bez přizpůsobení svých webových stránek chytrým telefonům a bez profilů na sociálních sítích nemohou dlouhodobě uspět. Digitalizace jejich podnikání bude zcela jednoznačně hlavním trendem v příštích letech. Tyto výsledky přináší průzkum agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), který koresponduje s analýzou maloobchodu zpracovanou týmem AMSP ČR.

Právě vychází druhé číslo 8. ročníku časopisu TRADE NEWS. Nové číslo Vám přináší zajímavá témata jako například: USA & Kanada: perspektivy, ekonomika, příležitosti, srovnání, trendy, USA jsou nejen kolébkou oboru IT, ale i Průmyslu 4.0, Kanada: Nadějné vyhlídky pro české exportéry, Seznamte se, elektronická recepční aneb Roboti nás neukousnou, Digitalizace je pro české firmy příležitost, nikoli hrozba.

Praha, 10. dubna 2019. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) přivítala oznámení předsedy vlády Andreje Babiše po jednání s prezidentem republiky Milošem Zemanem, že stávající předseda představenstva AMSP ČR Karel Havlíček byl navržen na post ministra průmyslu a obchodu.

25. dubna nás čeká druhá stěžejní akce Roku digitálního podnikání 2019 – konference k digitalizaci maloobchodu. Pokud přijdete, dozvíte se mimo jiné, kdy zákazník nejvíce důvěřuje firmě, čím je Čech šokován při vyřizování reklamací, co předčí zákazníkovo očekávání a co ho naopak maximálně od nákupu odradí, zda chce být šedou myší v davu nakupujících či preferuje něco jiného a co z nákupu v něm zůstává nejdéle tak, aby se k Vám opět vrátil pro další nákupy.

Českomoravská záruční a rozvojová banka (ČMZRB) ve spolupráci s Radou hlavního města Prahy dnes zveřejnily výzvu k novému programu INFIN. Ten malým a středním podnikatelům nabídne zvýhodněné úvěry na financování inovativních projektů na území hlavního města Prahy. V rámci Operačního programu Praha – pól růstu je na něj vyčleněno 400 milionů Kč. Příjem žádosti bude spuštěn 15. dubna 2019.

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) eskalovala velkou diskusi spojenou s přípravou opatření pro malé podnikatele. Děkujeme všem za podporu i kritické připomínky, v současné době probíhají intenzivní jednání jak s Ministerstvem průmyslu a obchodu, tak s Ministerstvem financí a rovněž se zástupci Hospodářské komory ČR. Připravujeme revoluční změny směřující ke snížení administrativy. O co se tedy přesně jedná?Rekapitulujeme návrhy.

Digitalizace obchodu – hodně se o ní mluví, ale otázkou je, jak ve skutečnosti funguje, zda na ni mohou dosáhnout i malé firmy a za jakých podmínek. Jak vypadá chytrá prodejna? Co je chytrý regál, chytrá cenovka, jaké interaktivní prvky využívají maloobchodníci ve svých prodejnách a jak vůbec na to? Kolik to stojí? Kdo mi to dodá? Kdy se mi investice vrátí? Jaké jsou spotřebitelské trendy?

První projekt, s názvem DigitaliseSME, je projekt podpořený Evropskou unií, který podporuje digitální transformaci malých a středních podniků a mid-cap podniků v Evropě. Propojuje firmy s digitálními experty, pojmenovanými jako „Digitální zprostředkovatelé“. Do projektu je možné se zapojit buď jako uživatel – tedy čerpat služby tzv. Digitálního zprostředkovatele a nebo jako dodavatel služby – tedy jako Digitální zprostředkovatel.

Projekt CzechStarter nabízí českým start-upům využít až 1 000 000Kč na úspěšný start podnikání. Během sedmiměsíčního programu spolupracují se zkušenými mentory a renomovanými poradenskými firmami jako jsou Havel & Partners, JŠK a BDO. Ti nejlepší pak dostanou šanci zúčastnit se dvoutýdenního campu v Silicon Valley, kde načerpají zkušenosti a nahlédnou do podnikatelského ekosystému vyspělého trhu.