Jméno: Tomáš Berger
Název firmy: Leady.cz
Pozice ve firmě: CEO
Obor podnikání: informace
Počet zaměstnanců ve firmě: 12
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Firmu jsem založil před 4 roky a nevěděl jsem co by měla dělat, neměl jsem kontakty ani vizi, na firemním účtu jsem měl 500 Kč a na osobním finance na pokrytí osobních nákladů na 3 měsíce. Během prvních 30 dní se mi podařilo získat prvního zákazníka – Komerční Banku – poslal jsem naivně mail na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s nabídkou a KB napsala, že to bere.

Pak jsme začali řešit jak vystavit první fakturu. To byly začátky, nyní jsme firma s globálním potenciálem, vytváříme aplikace pro podporu prodeje a marketingu v ČR. Mezi naše zákazníky patří většina bankovních domů, IKEA, Canon, HP, AVG, Ahold, Ringier a tisíce dalších firem. Máme globální ambice a nedávno si nás všiml např. Forbes.com. Leady přináší tisícům jeho uživatelů o 10-20% více zákazníků – funguje to (http://leady.cz/reference.html). Změnili jsme trh s daty díky http://Merk.cz a měníme monitoring medií projektem monitora.cz. Pronikli jsme do zahraničí projektem leady.com.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Pomohla mi hlavně náhoda. Náhoda mi do cesty přihrála první zákazníky a definovala zaměření firmy. Náhoda mi přinesla skvělé kolegy, kteří dříve pracovali např. ve Facebooku v USA a na kterých nyní společnost staví. To ostatní už byla jen zábava. Nevidím zásadní komplikace, podmínky mají v privátním sektoru všichni stejné. Podnikám v unikátní době, která umožňuje postavit firmu doslova z 0 /0 financí, 0 zkušeností, 0 podpory státu či investorů do desítek milionů obratu v relativně krátkém čase. Čas pro podnikání v ČR nebyl nikdy lepší i když to občas vypadá jinak.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Dělám co mě baví, kdy mě to baví a i když bych mohl nedělat nic, přesto to co dělám, stále dělám.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Vytváříme opakovaně krátkodobou unikátní výraznou přidanou hodnotu pro B2B zákazníka. Tedy děláme něco co je unikátní nebo výrazně lepší než cokoliv co je na trhu, než nás někdo zkopíruje uděláme to znovu. Snažíme se redefinovat nebo tvořit trhy, nevstupovat na současné. To budeme dělat i nadále v ČR a i více mimo ČR.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Hodně času mi trvalo než jsem přišel na to, že mne nebaví neškálovatelné projekty. Ještě déle mi zabralo, než jsem zjistil, že „Ačkový" projekt chce jen „Ačkové" lidi. Žádné kompromisy.