Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
K Woltair mě přivedly negativní zkušenosti s kvalitou topenářských služeb při stavbě mého rodinného domu. Prvním impulzem byla touha to změnit a nabídnout lidem diametrálně jinou kvalitu a za lepší peníze. Nabízíme instalace a servis tepelných čerpadel či plynových kotlů jako moderní službu, podobnou jakou zákazníci znají z e-shopů. Kombinací kvalitní řemeslné práce a digitálních technologií budujeme jako první v České republice řemeslo 21. století.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Naše firma je stále na začátku dlouhodobé vize. Velmi pozitivní je aktuální legislativa v podobě různých dotačních programů, situace na trhu nebo nové efektivnější a úspornější zdroje vytápění. Nejvíce jsme se v prvních měsících báli nedostatku kvalitních instalačních a servisních techniků. Naše obavy se však ukázaly jako liché. Hlásí se nám o práci nejen mladí a talentovaní začátečníci, ale i velmi zkušení odborníci, kteří vítají možnost věnovat se pouze topenářské práci jako takové. U nás neztrácejí čas dalšími běžnými povinnostmi typu vedení účetnictví, nákup materiálu, zasílání cenových nabídek, plánování, marketing atd. Svou práci dělají s čistou hlavou, efektivněji a kvalitněji.
Co považujete za svůj největší úspěch?
I přes krátké působení na trhu bych mohl vyjmenovat celou řadu úspěchů. Kromě chvály od našich zákazníků si velmi vážíme nastavení velmi nadstandardních vztahů s našimi prémiovými dodavateli jako jsou Buderus, Vaillant, Viessmann, kteří nás vítají s otevřenx;ou náručí. Jsou nadšeni, že je na trhu firma, která se jim kvalitně postará o instalaci jejich produktů a dokáže je i spolehlivě servisovat. Dokončili jsme také první digitální nástroj pro naše zákazníky – servisní kalendář, díky kterému si mohou sami on-line zvolit datum a čas pravidelné roční prohlídky a zároveň mohou ušetřit i několik set korun za dopravu.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Rozhodně budeme stále vylepšovat zákaznický zážitek z našich unikátních služeb, budeme pracovat na další automatizaci a digitalizaci interních procesů. Optimalizací a zefektivněním práce dosáhneme nejvýhodnějších cen na trhu při nejvyšší možné kvalitě. Do roka také plánujeme otevření pobočky na Moravě a připravujeme celou řadu inovací, kterými opět posuneme kvalitu výrazně výše.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?
Máme pro naše zákazníky vymyšlené úžasné věci, ale jejich realizace a uvedení do provozu občas trvá déle, než bychom si představovali. Do budoucna tedy musíme zejména zrychlit vývoj nových služeb a uvést je do života v mnohem kratším čase. Opakovaně si přeji, aby už bylo za půl roku nebo za rok a my už mohli nabízet vše, co jsme si vysnili. Čas je pro nás tou nejdražší komoditou.