Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
Odjakživa jsme chtěli podnikat. Když jsme se potkali na vysoké škole, tak jsme se spolu rozhodli vstoupit do podnikatelského inkubátoru ČZU - PointOne. Vstoupili jsme s technickým projektem - webovou aplikací. Po téměř dvouleté práci jsme však projekt zmrazili, protože byla potřeba velká investice. Jelikož jsme zrovna končili bakalářský stupeň vysoké školy, tak jsme se rozhodli do investice "nejít". Chtěli jsme se tedy pustit do něčeho co by nás více naplňovalo a mohli bychom začít s vlastním kapitálem. Oba jsme celoživotními pejskaři a psy milujeme.
Tak vzniklo Dogsie - jednoduchá služba pro pejskaře, kdy prostřednictvím předplacených krabiček plných psí radosti lidé dělají radost svým pejskům, ale zároveň pomáhají těm bez domova. 20 % zisku totiž od začátku věnujeme neziskovým organizacím starajících se o nemocné, staré, opuštěné a týrané psy. A pejsci i lidé Dogsie milují.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Rozhodně nám pomohla univerzita a hlavně podnikatelský inkubátor. Nemůžeme zapomenout na podporu rodiny a přátel. Někdo nám zkontroloval texty, někdo udělal první grafiky. Rodiče nás samozřejmě ze začátku podporovali i finančně. Výraznější komplikace jsme neměli, všechno jsme vždycky pohotově vyřešili.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Celé Dogsie považujeme za úspěch. Při studiu magisterského stupně vysoké školy jsme zvládli rozjet a stabilizovat firmu, která se stala lovebrandem psího odvětví. Za úspěch považujeme to, že místo toho abychom se při škole flákali, tak jsme rozjeli službu, kterou milují stovky lidí po ČR a Slovensku. A velmi nás podporují.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Chceme každého v České republice a na Slovensku naučit to, že můžou skrze Dogsie pravidelně a bez práce kvalitně odměňovat svoje domácí mazlíčky a zároveň tím pomáhat pejskům v nouzi.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?
Moc toho není, vše jsme společně plánovali v podstatě bez zkušeností za pomoci selského rozumu. Při vstupu na trh bych příště například více zvážil rozpočet do reklamy. Mám na mysli to, že jsme v podstatě všechny peníze do marketingu využili na poměrně funkční kampaně, které ale dovedli lidi na web, kde nebylo vše dostatečně vysvětleno. V současné chvíli bych se snažím naučit se relaxovat. Člověk má při podnikání pocit, že má neustále pracovat a zapomíná občas úplně vypnout. Nonstop práci bych se chtěl vyvarovat.