Jméno: Simona Kyselková
Název firmy: Simona Kyselková
Pozice ve firmě: zakladatelka
Obor podnikání: brašnářství
Počet zaměstnanců ve firmě: 2
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Kůže je krásný přírodní materiál a výrobky z ní s Vámi dokážou projít celým životem. Čím více ji používáte, tím se stává osobitější – získá patinu a nadčasovost. V dávných dobách neexistovala ke kůži alternativa, byl to běžný materiál. Dnes se produkty ze skutečné kůže stávají spíše luxusem. Když si můj bratr stěžoval na rozpadlé pásky nebo pouzdro na telefon, začali jsme přemýšlet, zda si je nemůžeme vyrobit sami.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Komplikací a velkou pomocí zároveň bylo dělat chyby. Často jsem si připadala, že to nemůžu nikdy dokázat nebo že jsem nešikovná. Čím více chyb jsem u prototypu však dělala, tím lepší ten příští byl. Také smysl pro perfekcionismus ze mně často dělá sebekritika, což sice při ruční výrobě není ideální, ale o to více je pak výsledný produkt propracovanější.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Mým největším úspěchem je řemeslo samotné – naučila jsem se brašnářství, které je už téměř zapomenuté. Ručně kůži barvím, řežu, brousím, šiju sedlářským stehem. Přetvořím nápad ve skutečný produkt, o kterém vím, že vydrží dlouhé roky či desetiletí.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Naším dalším cílem je kromě větší nabídky produktů také otevřená dílna – showroom, kde se zákazníci mohou podívat přímo na výrobu, „osahat“ a vyzkoušet si výrobky nebo si i něco sami vyrobit. Také chceme nabízet více zakázková řešení - jak pro B2C, tak pro B2B.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Nemám natolik špatné zkušenosti nebo zásadní chyby, které by ovlivnily mé podnikání natolik, abych se jim příště chtěla vyvarovat. Každá špatná zkušenost mě vždy posunula dál nebo mě něco naučila.