Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?
Od mládí bylo mým koníčkem programování a pracoval jsem jako freelencer. Díky zkušenostem s tvorbou software pro e-shop jsem vzal zakázku na tvorbu malého e-shopu. Napadlo mne tehdy udělat software univerzální a nabídnout více klientům. Tak vznikl ShopSys.
Od té doby uplynulo více než 12 let a od malých e-shopů jsme se stále více zaměřovali na vývoj velkých e-shopů na zakázku a já se z pozice programátora přeorientoval na leadera 50 členného týmu.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Největším pomocníkem byla touha a zábava. ShopSys byl vždy mým koníčkem, který se přetvořil v byznys. Atmosféra “hlavně nás to musí bavit” je však ve firmě zakódována stále a proto máme skvělý kolektiv a odvádíme skvělou práci.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Z firmičky několika brigádníků jsme se stali předním shopdeveloperem v Česku a na Slovensku. Zákazníci se na nás ve svém e-commerce byznyse spoléhají a oceňují upřímnost a otevřenou komunikaci naší společnosti. Pracujeme pro klienty jako OKAY elektrospotřebiče, OfficeDepot, SuperZoo, Dráčik apod.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Chceme se stále více orientovat na vývoj náročných e-shopových řešení. Neustále rozvíjíme vlastní platformu ShopSys Enterprise, které je stabilním základem pro e-shopy s mnoha daty a velkou návštěvností, a která umožňuje neustále zakázkové úpravy jednotlivých e-shopů. S touto platformou chceme dále expandovat v regionu střední Evropy.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?
Když jsme se za rok zvětšili v počtu zaměstnanců na téměř dvojnásobek přineslo to s sebou mnoho komplikací. Po těchto zkušenostech preferujeme postupnější růst nebo lepší přípravu při skokovém zvýšení počtu zaměstnanců. Při nedostatcích programátorů jsme také sklouzávali k pozastavení vývoje nového produktu a modulů. Inovace jsou však neustále důležité, odkládat se je nevyplácí.