Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
Už na vysoké škole jsem si přivydělávala prodejem oblečení. Zároveň jsem hledala pro svou vlastní potřebu takové spodní prádlo, které bude mít perfektní střih a zároveň bude z přírodního materiálu. Žádné takové se mi však na trhu nepodařilo objevit, a tak jsem se pomalu pustila do vlastních návrhů, střihů a šití prvních bambusových kalhotek společně s jednou švadlenkou. Nikdy jsem se v žádné brigádě či zaměstnání nenašla natolik, abych si řekla “tohle je to pravé” a představila si tak pracovat po celý život. Vždy jsem chtěla, aby mě práce především bavila.
Založila jsem si tedy první e-shop se spodním prádlem, a protože měl úspěch bez marketingové podpory, dalo mi to impuls, že jdu správným směrem. Nyní vyrábíme bambusové spodní a noční prádlo, kdy si zakládáme především na kvalitním materiálu a padnoucím střihu. Naší vizí je, aby se zákaznice v našem spodním prádle cítily hezky a sebevědomě a zároveň bylo prádlo v souladu se zdravým životním stylem. Dbáme také na udržitelnost a minimalizaci odpadu, kdy šijeme z odstřižků látek další produkty, například látkové gumičky do vlasů. Nyní jsme zařadili také odesílání zboží v krabičkách, které již byly v oběhu.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Na úplném začátku mi podnikání komplikovala moje nerozhodnost, kdy jsem stále pracovala ve svém prvním zaměstnání na hlavní úvazek a do toho jsem se snažila udržovat a posouvat e-shop. Brzy mi však došlo, že pokud chci podnikat naplno, musím se tomu také na 100 % věnovat.
Určitě mi pomohly zkušenosti z jiných brigád, které jsem absolvovala během střední a vysoké školy. Zejména bych ráda zmínila brigádu ve firmě Skinners, kde jsem poznala podnikání na světové úrovni úplně od začátku a především Míšu, se kterou nyní spolu budujeme naši značku Mioora. Pomáhá mi se svými zkušenostmi dělat velká rozhodnutí a přináší mi vhled do věcí, které už díky podnikání v jiné firmě zná, tudíž se skvěle doplňujeme.
Co považujete za svůj největší úspěch?
Velký úspěch byl pro mě již první rok provozu e-shopu, kdy se prodeji bambusových kalhotek dařilo natolik, že mě to přesvědčilo zkusit podnikat naplno. Vznikla zde tedy naděje na vlastní, a především fungující podnikání, která mě neopouští doteď. Mezi naše větší úspěchy uplynulého roku se určitě řadí úspěšná kampaň na Hithitu s představením nové kolekce a také výhra 1. místa v soutěži Nastartujte se.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Chtěli bychom rozšířit naše kolekce o další produkty a také vytvořit kolekce úplně nové. Za každým produktem je však spousta práce, vývoj od návrhu produktu až po představení novinky na e-shopu trvá velmi dlouho. Chceme tedy nadále udržet kvalitu našich produktů a zpracování, a zároveň postupně zařazovat produkty nové. Jednou bychom chtěli náš prodej rozšířit také do dalších zemí, ale zatím na to nijak netlačíme.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?
Nepřemýšlím nad tím, co bych udělala jinak, ale jak věci neustále zlepšovat. Z chyb se člověk učí, takže paradoxně i chyby nás posouvají dopředu. Nevybavuji si však nic, čeho bych litovala.