Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?
Mým snem vždy bylo přinést světu něco zajímavého a zpříjemnit život svému okolí. Děsil jsem se typického pracovního režimu od devíti do pěti a rozhod se založit svou vlastní značku, na kterou mohu být hrdý a kde si věci mohu dělat po svém. OneCup mi můj sen plní, ale jsme teprve na začátku. Na nerezových kelímcích se nám podařilo vybrat přes 180 tis. Kč a nedávno jsme spustili internetový prodej. Rádi bychom rozšířili sortiment o další udržitelné nádobí a OneCupy dostali do co možná nejvíce podniků, počínaje brněnskými. OneCup ale nejsou pouze nerezové kelímky. Nejdůležitější je pro nás komunita, která kolem projektu vzniká. Té si vážíme nejvíce.
Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?
Největší oporou pro mě byla určitě rodina a blízcí, kteří mě při zakládání společnosti podporovali, a dokonce mi na rozjezd podnikání finančně přispěli. Opakem, tedy překážkou, pro mě byla zejména tehdejší pandemická situace, kdy jsem si nemohl být ničím jistý a značně to komplikovalo například crowdfundingovou kampaň, která probíhala na přelomu dubna a května tohoto roku.
Co považujete za svůj největší úspěch?
To bude právě úspěšný výsledek kampaně na Hithitu. Ačkoliv jsme na trh vstoupili s takřka neznámým a novým produktem, podařilo se nám naplnit, navzdory nepříznivým podmínkám, cílovou částku, a nakonec jsme skončili dokonce na krásných 124 %.
Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Z OneCupu bych chtěl vybudovat značku, ke které si člověk vytvoří určité citové pouto a bude hrdý na to, že je součástí jejího ekosystému. Rovněž plánuji dále objevovat a zkoumat novinku, kterou jsou NFT, digitalizované jedinečné tokeny. Dle mého názoru jde o technologii, která v budoucnu změní pohled společnosti na různá odvětví a ovlivní životy každého z nás. Pokud se mi to podaří, rád bych našel průnik NFT s OneCupem a tokeny tak zahrnul i do svého brandu nerezových kelímků.
Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a?
Zejména bych se snažil získat ještě více zpětné vazby jak od potenciálních zákazníků, tak především od těch, kteří už mají s podnikáním vlastní zkušenost. Naštěstí jsem zatím nenarazil na překážku, kterou bych nebyl schopen překonat, nicméně některým zádrhelům by zkrátka bylo možné se po lepší domluvě se svým okolím vyhnout.