Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Salmondo je aplikace pro podporu kariérového poradenství a osobní rozvoj. Umožňuje zejména studentům (ale nejen jim), lépe se poznat a zjistit, jaká kariéra či navazující studium by pro ně mohlo být vhodné. Aplikace proto mimo jiné obsahuje psychologické testy osobnosti, zájmů a motivace, ale také moduly na plánování, udržení motivace a koučink. K podnikání nás přivedla vlastní zkušenost ze střední školy, když jsme sami zjistili, jak náročná volba navazujícího studia může být, a že jsou na toto rozhodnutí studenti často sami.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

V roce 2016 jsem ještě jako zaměstnanec vycestovala na ostrov Malta, kde jsem opět pracovala v IT. Ale právě získaná svoboda mě přivedla k lásce k cestování. Protože jsem nechtěla nadále cestovat pouze 5 týdnů v roce a jednou odkládat své děti chůvám, rozhodla jsem se vybudovat své projekty. Začala jsem Nomádskou stezkou, kde inspiruje podobně smýšlející ženy a ukazuji, jak za pomocí copywritingu mohou získat svou svobodu v životě. Následoval druhý online projekt - Muchlinka: Dětská hračka s příběhem.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

U začátku mého podnikatelského příběhu stála moje malá dcera Natálka. Díky Natálce jsem přišla na nápad, jak zdokonalit tradiční Priessnitzovy zábaly. Na mateřské dovolené na podzim roku 2014 mi naše dětská lékařka při nachlazení Natálky doporučila použít zábal na hrudník podle Vincence Priessnitze. Tento zábal tvoří mokrá plena, igelit a ručník. Zábal ale nedržel na svém místě, Natálce stále padal. V jednu chvíli mě napadlo, že by se tyto tři vrstvy daly spojit do jedné. Načrtla jsem si možný tvar zábalu na papír a začala jsem hledat švadlenu, která by jej ušila dle mých představ, i s připevněním zábalu pomocí nastavitelného suchého zipu. A podařilo se.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Chuť k vlastnímu podnikání jsme měly již delší dobu. S nástupem na mateřskou se nám uvolnily ruce od práce v korporátech a našel se prostor pro vymýšlení jakým směrem se chceme vydat. Naše značka, Made for Moms, je malá a nová. Na českém trhu je i unikátní, protože se zaměřujeme výhradně na hýčkání a rozmazlování žen, primárně těhotných a maminek.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Už od dětství jsem mamince s nadšením pomáhala v kuchyni s pečením, ale až do prvních vteřin roku 2013 jsem netušila, že se tato nevinná zábava může změnit ve vášeň na celý život. Tehdy jsem během silvestrovských oslav v Londýně uviděla a ochutnala první cupcake, právě tam jsem se do cupcakes zamilovala. Zákazníkům chutnalo a tak jsem se po ukončení studia rozhodla věnovat své vášni naplno, půjčila si od banky peníze na rekonstrukci výrobny a vrhla se do toho. Mou firmu charakterizuje naše motto: "Dělat radost druhým." Kvalitní suroviny, originální design na míru zákazníkovi, chuť a preciznost bereme jako samozřejmost.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Odjakživa jsme chtěli podnikat. Když jsme se potkali na vysoké škole, tak jsme se spolu rozhodli vstoupit do podnikatelského inkubátoru ČZU - PointOne. Vstoupili jsme s technickým projektem - webovou aplikací. Po téměř dvouleté práci jsme však projekt zmrazili, protože byla potřeba velká investice. Jelikož jsme zrovna končili bakalářský stupeň vysoké školy, tak jsme se rozhodli do investice "nejít". Chtěli jsme se tedy pustit do něčeho co by nás více naplňovalo a mohli bychom začít s vlastním kapitálem. Oba jsme celoživotními pejskaři a psy milujeme.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Pred 19 rokmi sa mi narodila dcéra Paulína, bohužiaľ pre porodné komplikácie s diagnózou detskej mozgovej obrny (DMO) a postihnutím na všetky končatiny, odkázaná celý život na pomoc druhého. Má od narodenia špeciálne potreby a uvedomila som si, že pri nej najčastejšie riešim otázku toho, že neexistuje relevantný výber v oblasti akýchkoľvek špeciálnych pomocok, hľavne textilu, pre dospievajúce deti a dospelých s postihnutím/vozíčkarov. Nie je na trhu možnosť výberu a preto väčšina rodín s deťmi s postihnutím si pomocky rieši vlastnou výrobou alebo akceptuje to, čo sa dá zohnať, i keď pomocka nezodpovedá ich požiadavkam. Som kritická a nespokojná s takýmto "náhradným" riešením. Preto som si povedala, že je čas to zmeniť a keď tak neurobil nikto predo mnou, budem to ja sama, kto designové riešenie ponúkne.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Podnikat jsem začal před více než čtyřmi lety s projektem Exekutor má smůlu.cz, kde lidem pomáháme zastavovat protiprávní exekuce. K dnešnímu dni jsme pomohli zastavit exekuce za více než 300 miliónů korun. Zároveň se nám podařilo nastavit business model tak, že náklady na jejich zastavení platí úvěrové společnosti. Před necelým půl rokem jsem se začal poohlížet po nějaké další oblasti, která teprve čeká na pořádné inovace.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Chuť podnikat jsem v sobě měl od mala. Při škole jsem začal pracovat v malé pražské firmě, kde jsem postupně dostal na starost marketing. A po čase jsem došel k závěru, že je čas posunout se dál. Řekl jsem kamarádovi z vysoké a otevřeli jsme svou vlastní marketingovou agenturu.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Původně o podnikání nebyla řeč. Chtěly jsme si jen vydat brožuru o několika obchodech se zajímavým designem. Velice rychle jsme z tištěného média přešly na webovou prezentaci a projekt začal narůstat. Rozhodnutí podnikat přišlo v době, kdy se nároky na realizaci zvyšovaly a my jsme poznaly, že je to udržitelné jedině tehdy, bude-li projekt Czech Design Map schopný si na sebe vydělat.