Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Chuť k vlastnímu podnikání jsme měly již delší dobu. S nástupem na mateřskou se nám uvolnily ruce od práce v korporátech a našel se prostor pro vymýšlení jakým směrem se chceme vydat. Naše značka, Made for Moms, je malá a nová. Na českém trhu je i unikátní, protože se zaměřujeme výhradně na hýčkání a rozmazlování žen, primárně těhotných a maminek.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Už od dětství jsem mamince s nadšením pomáhala v kuchyni s pečením, ale až do prvních vteřin roku 2013 jsem netušila, že se tato nevinná zábava může změnit ve vášeň na celý život. Tehdy jsem během silvestrovských oslav v Londýně uviděla a ochutnala první cupcake, právě tam jsem se do cupcakes zamilovala. Zákazníkům chutnalo a tak jsem se po ukončení studia rozhodla věnovat své vášni naplno, půjčila si od banky peníze na rekonstrukci výrobny a vrhla se do toho. Mou firmu charakterizuje naše motto: "Dělat radost druhým." Kvalitní suroviny, originální design na míru zákazníkovi, chuť a preciznost bereme jako samozřejmost.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Odjakživa jsme chtěli podnikat. Když jsme se potkali na vysoké škole, tak jsme se spolu rozhodli vstoupit do podnikatelského inkubátoru ČZU - PointOne. Vstoupili jsme s technickým projektem - webovou aplikací. Po téměř dvouleté práci jsme však projekt zmrazili, protože byla potřeba velká investice. Jelikož jsme zrovna končili bakalářský stupeň vysoké školy, tak jsme se rozhodli do investice "nejít". Chtěli jsme se tedy pustit do něčeho co by nás více naplňovalo a mohli bychom začít s vlastním kapitálem. Oba jsme celoživotními pejskaři a psy milujeme.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Pred 19 rokmi sa mi narodila dcéra Paulína, bohužiaľ pre porodné komplikácie s diagnózou detskej mozgovej obrny (DMO) a postihnutím na všetky končatiny, odkázaná celý život na pomoc druhého. Má od narodenia špeciálne potreby a uvedomila som si, že pri nej najčastejšie riešim otázku toho, že neexistuje relevantný výber v oblasti akýchkoľvek špeciálnych pomocok, hľavne textilu, pre dospievajúce deti a dospelých s postihnutím/vozíčkarov. Nie je na trhu možnosť výberu a preto väčšina rodín s deťmi s postihnutím si pomocky rieši vlastnou výrobou alebo akceptuje to, čo sa dá zohnať, i keď pomocka nezodpovedá ich požiadavkam. Som kritická a nespokojná s takýmto "náhradným" riešením. Preto som si povedala, že je čas to zmeniť a keď tak neurobil nikto predo mnou, budem to ja sama, kto designové riešenie ponúkne.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Podnikat jsem začal před více než čtyřmi lety s projektem Exekutor má smůlu.cz, kde lidem pomáháme zastavovat protiprávní exekuce. K dnešnímu dni jsme pomohli zastavit exekuce za více než 300 miliónů korun. Zároveň se nám podařilo nastavit business model tak, že náklady na jejich zastavení platí úvěrové společnosti. Před necelým půl rokem jsem se začal poohlížet po nějaké další oblasti, která teprve čeká na pořádné inovace.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Chuť podnikat jsem v sobě měl od mala. Při škole jsem začal pracovat v malé pražské firmě, kde jsem postupně dostal na starost marketing. A po čase jsem došel k závěru, že je čas posunout se dál. Řekl jsem kamarádovi z vysoké a otevřeli jsme svou vlastní marketingovou agenturu.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Původně o podnikání nebyla řeč. Chtěly jsme si jen vydat brožuru o několika obchodech se zajímavým designem. Velice rychle jsme z tištěného média přešly na webovou prezentaci a projekt začal narůstat. Rozhodnutí podnikat přišlo v době, kdy se nároky na realizaci zvyšovaly a my jsme poznaly, že je to udržitelné jedině tehdy, bude-li projekt Czech Design Map schopný si na sebe vydělat.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

K podnikání mě přivedl vlastní problém. Těžko jsem hledal džíny, a tak jsem se rozhodl, že je začnu sám vyrábět. Z počátku jsem o džínách nevěděl nic, ale dnes mě a mé kolegy považuji za odborníky na džíny. Člověk u nás zažije opak konfekce, nemusí zkoušet desítky kalhot, protože mu padnou hned ty první. Navíc si vybere látku, barvu prošití a další detaily.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Firmu jsem založila jako konzultační společnost zaměřenou na personální management a koučink. Osobní rozvoj je posledních 15 let středem mého zájmu. Na projektech pracuji buď sama, nebo s externími lektory.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Kůže je krásný přírodní materiál a výrobky z ní s Vámi dokážou projít celým životem. Čím více ji používáte, tím se stává osobitější – získá patinu a nadčasovost. V dávných dobách neexistovala ke kůži alternativa, byl to běžný materiál. Dnes se produkty ze skutečné kůže stávají spíše luxusem. Když si můj bratr stěžoval na rozpadlé pásky nebo pouzdro na telefon, začali jsme přemýšlet, zda si je nemůžeme vyrobit sami.