Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Touha žít v prostředí, kde si lidé pomáhají a rozvíjejí se. Pokud chceme růst udržitelně, je potřeba spolupracovat a pracovat na sobě. Celý svůj život jsem však narážela na to, že ne každý to vnímá stejně. A tak jsem hledala možnosti, jak se podobnými lidmi obklopit. Navíc jsem každý den potkávala moji mámu, která chodila nespokojená domů z práce a nebavilo jí plýtvat svým potenciálem a schopnostmi ve firmách, kde se špatně zacházelo s klienty, kde se práce neodváděla profesionálně. Už mě to nebavilo poslouchat, tak jsem ve dvaadvaceti založila firmu. Mámě tak poskytla možnost splnit si částečně svůj sen - vybudovat firmu, kde je účetnictví kvalitní řemeslo.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

K Topíte.cz mě přivedly negativní zkušenosti s kvalitou topenářských služeb při stavbě mého rodinného domu. Prvním impulzem byla touha to změnit a nabídnout lidem diametrálně jinou kvalitu a za lepší peníze. Nabízíme instalace a servis tepelných čerpadel či plynových kotlů jako moderní službu, podobnou jakou zákazníci znají z e-shopů. Kombinací kvalitní řemeslné práce a digitálních technologií budujeme jako první v České republice řemeslo 21. století.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Začalo to spíše jako koníček - vždy jsem rád vařil a postupně jsem se učil nové techniky a recepty. Před 4 lety jsem v Berlíně objevil japonské nudle ramen. Po neúspěšných pokusech uvařit je doma jsem absolvoval kurz počas dovolené v Japonsku. Poté, co můj ramen měl velký úspěch mezi kamarády, jsme se spolu se společníkem rozhodli začít dělat popup akce a dnes máme týden před otevřením našeho ramen baru. (pozn. 26.1.2019)

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Salmondo je aplikace pro podporu kariérového poradenství a osobní rozvoj. Umožňuje zejména studentům (ale nejen jim), lépe se poznat a zjistit, jaká kariéra či navazující studium by pro ně mohlo být vhodné. Aplikace proto mimo jiné obsahuje psychologické testy osobnosti, zájmů a motivace, ale také moduly na plánování, udržení motivace a koučink. K podnikání nás přivedla vlastní zkušenost ze střední školy, když jsme sami zjistili, jak náročná volba navazujícího studia může být, a že jsou na toto rozhodnutí studenti často sami.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

V roce 2016 jsem ještě jako zaměstnanec vycestovala na ostrov Malta, kde jsem opět pracovala v IT. Ale právě získaná svoboda mě přivedla k lásce k cestování. Protože jsem nechtěla nadále cestovat pouze 5 týdnů v roce a jednou odkládat své děti chůvám, rozhodla jsem se vybudovat své projekty. Začala jsem Nomádskou stezkou, kde inspiruje podobně smýšlející ženy a ukazuji, jak za pomocí copywritingu mohou získat svou svobodu v životě. Následoval druhý online projekt - Muchlinka: Dětská hračka s příběhem.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

U začátku mého podnikatelského příběhu stála moje malá dcera Natálka. Díky Natálce jsem přišla na nápad, jak zdokonalit tradiční Priessnitzovy zábaly. Na mateřské dovolené na podzim roku 2014 mi naše dětská lékařka při nachlazení Natálky doporučila použít zábal na hrudník podle Vincence Priessnitze. Tento zábal tvoří mokrá plena, igelit a ručník. Zábal ale nedržel na svém místě, Natálce stále padal. V jednu chvíli mě napadlo, že by se tyto tři vrstvy daly spojit do jedné. Načrtla jsem si možný tvar zábalu na papír a začala jsem hledat švadlenu, která by jej ušila dle mých představ, i s připevněním zábalu pomocí nastavitelného suchého zipu. A podařilo se.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Chuť k vlastnímu podnikání jsme měly již delší dobu. S nástupem na mateřskou se nám uvolnily ruce od práce v korporátech a našel se prostor pro vymýšlení jakým směrem se chceme vydat. Naše značka, Made for Moms, je malá a nová. Na českém trhu je i unikátní, protože se zaměřujeme výhradně na hýčkání a rozmazlování žen, primárně těhotných a maminek.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Už od dětství jsem mamince s nadšením pomáhala v kuchyni s pečením, ale až do prvních vteřin roku 2013 jsem netušila, že se tato nevinná zábava může změnit ve vášeň na celý život. Tehdy jsem během silvestrovských oslav v Londýně uviděla a ochutnala první cupcake, právě tam jsem se do cupcakes zamilovala. Zákazníkům chutnalo a tak jsem se po ukončení studia rozhodla věnovat své vášni naplno, půjčila si od banky peníze na rekonstrukci výrobny a vrhla se do toho. Mou firmu charakterizuje naše motto: "Dělat radost druhým." Kvalitní suroviny, originální design na míru zákazníkovi, chuť a preciznost bereme jako samozřejmost.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Odjakživa jsme chtěli podnikat. Když jsme se potkali na vysoké škole, tak jsme se spolu rozhodli vstoupit do podnikatelského inkubátoru ČZU - PointOne. Vstoupili jsme s technickým projektem - webovou aplikací. Po téměř dvouleté práci jsme však projekt zmrazili, protože byla potřeba velká investice. Jelikož jsme zrovna končili bakalářský stupeň vysoké školy, tak jsme se rozhodli do investice "nejít". Chtěli jsme se tedy pustit do něčeho co by nás více naplňovalo a mohli bychom začít s vlastním kapitálem. Oba jsme celoživotními pejskaři a psy milujeme.

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Pred 19 rokmi sa mi narodila dcéra Paulína, bohužiaľ pre porodné komplikácie s diagnózou detskej mozgovej obrny (DMO) a postihnutím na všetky končatiny, odkázaná celý život na pomoc druhého. Má od narodenia špeciálne potreby a uvedomila som si, že pri nej najčastejšie riešim otázku toho, že neexistuje relevantný výber v oblasti akýchkoľvek špeciálnych pomocok, hľavne textilu, pre dospievajúce deti a dospelých s postihnutím/vozíčkarov. Nie je na trhu možnosť výberu a preto väčšina rodín s deťmi s postihnutím si pomocky rieši vlastnou výrobou alebo akceptuje to, čo sa dá zohnať, i keď pomocka nezodpovedá ich požiadavkam. Som kritická a nespokojná s takýmto "náhradným" riešením. Preto som si povedala, že je čas to zmeniť a keď tak neurobil nikto predo mnou, budem to ja sama, kto designové riešenie ponúkne.