Jméno: Lukáš Obdržálek
Název firmy: Digital Ant s.r.o.
Pozice ve firmě: founding partner
Obor podnikání: marketing
Počet zaměstnanců ve firmě: 10
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Chuť podnikat jsem v sobě měl od mala. Při škole jsem začal pracovat v malé pražské firmě, kde jsem postupně dostal na starost marketing. A po čase jsem došel k závěru, že je čas posunout se dál. Řekl jsem kamarádovi z vysoké a otevřeli jsme svou vlastní marketingovou agenturu.

Nakonec jsme zakotvili u startupů a inovací, kterým pomáháme ověřit svůj projekt na trhu a následně ho rozjet v Česku i zahraničí.Pomáháme jim se strategií, reklamními kampaněmi, designem a obsahem. Děláme to od roku 2012 a máme možnost pracovat na čím dál ambicióznějších projektech.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Pomohlo nám to, že jsme z mého tehdejšího zaměstnavatele mohli udělat našeho prvního klienta. To nám umožnilo začít ihned fungovat. Zároveň ale nebylo jednoduché najít na začátku další klienty, protože jsme neměli žádné kontakty v oboru ani zkušenosti s byznysem. Postupně jsme se ale na trh probojovali a našli jsme si vlastní část trhu, na kterou se už dlouhodobě zaměřujeme, a ve které máme unikátní zkušenosti. Díky tomu jsme firmu rozjeli.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Daří se nám úspěšně pracovat na zahraničních projektech v Evropě i v Asii. To je i součást naší vize – pomáhat projektům s rozjezdem na zahraničních trzích a tyto zkušenosti vracet zpátky do Česka.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Chceme dále rozšiřovat naše zkušenosti s mezinárodními projekty a otevřít naši první zahraniční pobočku.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Myslím, že je důležité, určit si správně priority. Na začátku jsme se možná moc zabývali tím kdo jsme, co děláme a jaké jsou naše výhody, místo toho abychom vše rovnou zkoušeli na trhu. To radíme i našim klientům. Raději v malém zkusit i nedotažený projekt a získat zpětnou vazbu z trhu, než zabíjet čas laděním něčeho, u čeho vlastně nevíte, zda je po tom poptávka.