Jméno: Radim Oulehla
Název firmy: Podpořit.cz
Pozice ve firmě: Zakladatel
Obor podnikání: E-commerce
Kraj: Celá ČR

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval/a svou firmu?

Byla to touha budovat něco vlastního, i kdyby mě to nemělo živit. Chtěl jsem dělat svět lepší, a to se doufám i daří. Umožnili jsme lidem přispět na dobrou věc, aniž by museli utratit jedinou korunu navíc. Dalo by se říct, že jsme usnadnili konání dobrých skutků. Podpořit je cashback portál, který mění online nákupy na dobré skutky. Spolupracujeme s více než 1 tisícem internetových obchodů, které věnují část ze své marže lidem v nouzi. Stačí, aby si uživatel nainstaloval náš doplněk do prohlížeče Google Chrome nebo Opera. Doplněk uživatele upozorní, když se bude nacházet na partnerském e-shopu a bude mít tedy šanci přispět díky svému nákupu na dobrou věc. Důležité je zmínit, že cena nákupu je vždy stejná a ani objednávkový proces se nějak nemění.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Velmi mi pomohly dřívější zkušenosti z e-commerce. Také to byli lidé z mého okolí, kteří mě v začátcích podpořili, a právě díky nim se podařilo celý projekt zrealizovat. Navíc se nám povedlo sestavit nejdřív čtyř a následně jedenácti členný tým, který dnes za celým projektem stojí a dokáže ho dennodenně posouvat dál.

Začátky projektu poměrně dost komplikoval omezený kapitál. Tvorba systému a obecně programování není levnou záležitostí a my jsme potřebovali vytvořit poměrně složitý mechanismus. Museli jsme si vystačit s jakousi beta verzí, kterou jsme pořád a pořád zdokonalovali. K naprogramování nové verze jsme se dostali až minulý rok a spuštění nás čeká do konce roku.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Za velký úspěch považujeme vybudování funkčního projektu, který pomáhá lidem, a to s velmi omezeným rozpočtem a ztíženými podmínkami. Za největší úspěch však považujeme to, že jsme k dobročinnosti přivedli spoustu nových lidí, a někteří se dokonce naučili přispívat pravidelně.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Kromě expanze do dalších zemí naše ambice sahají poměrně daleko, až k vlastní platební kartě. Rádi bychom během následujících několika let vytvořili technologii, se kterou by mohli uživatelé přispívat i nákupem v kamenných obchodech, a to právě díky platební kartě.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval/a? 

Pracovat na projektu sám. Nebýt mého kolegy, Ondry Machače, který mě nakonec přesvědčil, aby nás na projektu pracovalo více, nevím, kde by projekt dneska byl. Tým vám umožní, aby se projekt posouval i tehdy, když vy zrovna nemůžete. Další věcí jsou nerealistické plány. Občas jsme měli při plánování velké oči a pak byli z výsledků překvapení. Od té doby počítáme vždy se třemi variantami scénářů.