Jméno: Lucie Spáčilová
Název firmy: PERFORMIA, spol. s r.o.
Pozice ve firmě: výkonná ředitelka
Obor podnikání: Personalistika a lidské zdroje
Počet zaměstnanců ve firmě: 12
Kraj: Hlavní město Praha

Co Vás přivedlo k podnikání, jak byste v 5 větách charakterizoval svou firmu?

Sama jsem jako personalista poznala rozdíl mezi tím, když je najímání a hodnocení personálu prováděno "s" a nebo "bez" funkčního know-how a efektivních nástrojů. Můj záměr pak bylo přinést do České republiky něco co v personalistice firmám opravdu pomůže. Není to žádná složitá teorie pro HR manažery, ale praktické postupy pro "obyčejné" firmy, které chtějí budovat dobré a ještě lepší týmy.

Co vám na začátku podnikání pomohlo a co vám naopak komplikovalo život?

Vlastně je to stejná věc. Když jsem začínala kontaktovat potenciální klienty často si nejprve mysleli že volám z personální agentury a odmítali se sejít, protože neměli dobré zkušenosti. To byla komplikace. Na druhé straně, když jsem se naučila jim rychle vysvětlit, že nejsme personální agentura a že pracujeme jinak, byla to výrazná výhoda, která mi pomohla.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Hrdá jsem zejména na svůj vlastní tým a na to, že naše Know-how demonstrujeme na vlastním příkladu. Tým Performia konzultantů je dnes schopen pomáhat stovkám firem vybudovat své týmy. Je radost být součástí expanze a zlepšování tolika českých firem. To mne také neustále motivuje a naplňuje. 

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Jsme si vědomi toho, že při nižší nezaměstnanosti je často složitější získat dostatečné množství zajímavých kandidátů a na to se teď také více zaměřujeme. Takže kromě toho, že standardně pomáháme klientům vybrat ty nejlepší lidi do svého týmu, pomůžeme také v tom aby bylo z koho vybírat. Připravili jsme na tyto témata semináře plné praktických tréninků.

Čeho byste se na základě vlastních zkušeností již vyvaroval?

Určitě bych dala dříve více pozornosti PR. Měla jsem dříve pocit, že musím udělat dobré práce obrovskou kupu a pak, že bude čas na PR. Protože bylo práce pořád hodně, na PR nebyl čas nikdy. Takže expanze byla zbytečně pomalejší.